مقالات حسابداری و مالی

حسابداری چند ارزی

multi currency

***حسابداری چند ارزی چیست؟***
شما می توانید از حسابداری چند ارزی (MCA) برای مدیریت همه حسابها در ارزهای واقعی شان استفاده کنید.
چرا حسابداری چند ارزی اهمیت دارد؟

هنگام راه اندازی مشاغل خارج از مرزها،می توانید با داشتن یک حساب چند ارزی از مشکلات ناشی از مدیریت چندین ارز جلوگیری کنید. با یک حساب چند ارزی می توانید پول نقد را با ارزهای مختلف ارسال و دریافت کنید و از پرداخت نرخ ارز بین آن پرداخت ها خودداری کنید. هنگام معامله با چندین ارز،باید مقادیر مختلف فاکتورها / معاملات را در برابر مقدار واقعی نرخ تبدیل در حین پرداخت حساب کنید. اگر چندین دوره گزارش داشته باشید،نرخ تبدیل تاریخ اعمال می شود اما اگر با مقدار گزارش قبلی متفاوت باشد به عنوان سود یا زیان ثبت می شود. یک نکته اساسی در هنگام انتخب کار با یک حساب چند ارزی این است که همیشه یک دید واضح از حساب های خود داشته باشدی تا بتوانید جریان نقدینگی خود را کنترل کرده و مطابقت داشته باشید.
⇐ارز پایه / عملکردی چیست ؟→
ارز پایه به ارزی گفته می شود که شما انتخاب می کنید حساب خود را در آن انجام می دهید. بسیار مهم است که ارز پایه مناسب شرکت خود را انتخاب کنید زیرا تمام گزارشات شما باید در آن ارز انتخاب شده تکمیل شود.
شش مزیت حسابهای چند ارزی :√
  • کاهش هزینه های معامله : یک حساب چند ارزی به شما امکان می دهد تا تمام ارزهای منطبق با پایگاه مشتری و تامین کننده را خود نگه دارید و شما فقط یک هزینه حساب پرداخت کنید.
  • در مدیریت ارز کمک می کند:ارز خارجی که به آن فارکس گفته می شود هزینه دیگری است که باید در ذهن داشته باشید. با یک حساب تجاری چند ارز می توانید نوسانات فارکس را مدیریت کنید. اگر فقط یک حساب دارید و فرض کنید در صورت تبدیل به پوند انگلیس می تواند ارزهای خارجی دریافت کند، اگر نرخ ارز به نفع شما نباشد ممکن است ضرر کنید . با داشتن یک حساب چند ارز اگر مشتری در اروپا دارید در صورت قبول یورو آنها می توانند به حساب شما پرداخت کنند به طور مساوی می توانید به هر تامین کننده ای با یورو پرداخت کنید.
  • رسیدگی راحت تر به پرداخت ها : هنگامی که شما یک کسب و کار را اداره می کنید، وقتی صحبت از پرداخت می شود که حیات هر شغل است،جریان وجه نقد و کنترل آن بسیار مهم است.
  • سرعت بیشتر پردازش : پرداخت های مرزی معمولا” کندتر از پرداخت های داخلی است، اما اگر بتوانید با ارزهای محلی معامله کنید معاملات نه تنها کارآمدتر هستند بلکه سریعتر انجام می شوند زیرا به شبکه محلی دسترسی پیدا می کنید و با یک حساب چند ارزی که به صورت آن لاین کار می کند بلافاصه به حساب خود هر کجا هستید دسترسی دارید.
  • تجربه بهتر مشتری: هنگامی که مشتریان از روش پرداخت شما راضی هستند به احتمال زیاد تجارت موفقی خواهید داشت. اگر مشتریان نتوانند با ارزهای دلخواه خود پول پرداخت کنند ممکن است به طور کلی فروش خود را از دست بدهید،لذا یک سیستم پذیرش پرداخت آن لاین داشته باشید که ارزها را با هم ترکیب کند و انتظارات محلی را برآورده کند. اگر در اروپا تجارت می کنید با یورو معامله کنید اگر افرادی می خواهند دلار بپردازند دلار به عنوان روش پرداخت ترجیحی بپذیرید. بین المللی بودن به معنای متنوع بودن است.
  • روابط قوی تر با تامین کننده: همانطور که استفاده از ارزهای محلی به مشتریان خارج از کشور کمک می کند،تامین کنندگان نیز در خارج از کشور اگر بتوانند آنها هم با ارزهای خودشان پرداخت کنند،نیازهای آنها را برآورده کنید ممکن است شرایط مساعدتری بدست آورید.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا