اخبار حسابداری

دستور العمل استهلاکات اموال و داراییهای بانک ها

شورای پول و اعتبار در چهل و چهارمین جلسات مورخ بیست و ششم فروردین ماه و دوم اردیبهشت ماه 1341 تصمیمات زیر را در مور استهلاک منقول وسائط نقلیه و غیر منقول بانک ها اتخاذ کرده و مقرر داشت به وزارت دارایی و کلیه بانک ها ابلاغ شود.

1 – مدت استهلاک منقول وسائط نقلیه بانک ها به موجب تصمیم متخذه در هفدهمین جلسه مورخ بیستم فروردین ماه 1340 شورا 3 سال تعیین شده بود بین 3 تا 5 سال به تشخیص خود بانک ها معین می گردد.

2 – تصمیم متخذه در هجدهمین جلسه شورا مورخ 27 فروردین ماه 1340 مبنی بر این که زمین مشمول استهلاک می شود بدین شرح تفسیر می گردد که منظور از آن زمین زیر ساختمانهای مورد نیاز اداره بانک و معادل زمینهای زیر ساختمان به عنوان محوطه است که مشمول استهلاک می شود.

3 – در تصمیم هفدهمین جلسه شورا مورخ بیستم فروردین ماه 1340 به شرح زیر قیمت زمین از تاریخی که خریداری شده و ساختمان به نسبت هزینه ای که برای آن به کار رفته مستهلک شوند بدین معنی که در آخر سال به میزان 10 درصد قیمت زمین و کلیه هزینه هایی که در آن به عمل آمده استهلاک گردد.

استهلاک سرقفلی در بانک ها:

به موجب دویست و نوزدهمین جلسه مورخ هفدهم آذرماه 1349 شورای پول و اعتبار بانک ها باید سرقفلی های پرداختی خود را زیر سرفصل جداگانه ای در ردیف غیرمنقول منظور و نگهداری نموده و در مدت 10 سال حساب آن را مستهلک نمایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا